Functie omschrijving
Ben jij een gedreven Account Manager die commercieel succes weet te realiseren en duurzame relaties kan opbouwen? Zoek je een uitdagende functie in B2B sales binnen de bouw- en interieurbranche? Dan is deze rol iets voor jou!
Jouw verantwoordelijkheden als Account Manager
Als Account Manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling en groei van jouw regio Hageland – Haspengouw. Je legt nieuwe contacten, bezoekt prospecten en bouwt langdurige partnerships op met B2B-klanten zoals schildersbedrijven, interieurafwerkers en private en publieke tussenmarkten.
Takenpakket:
-
Commerciële opvolging en uitbouw van de regio volgens een gestructureerd actieplan.
-
Detecteren van klantbehoeftes, adviseren en voorstellen van passende oplossingen voor een optimale klantbeleving.
-
Coördineren van de regio in samenwerking met interne stakeholders: technisch advies, kleuradvies, commerciële binnendienst en marketing.
-
Onderhouden van relaties met winkelpunten en regionale depots.
-
Signaleren van relevante marktinformatie en trends binnen jouw regio.
-
Actieve deelname aan beurzen, evenementen en continue bijhouden van vakkennis.
Gezocht profiel
-
Bachelor werk- en denkniveau, of gelijkwaardig door ervaring.
-
Affiniteit met de bouw- of verfsector en/of eerste verkoopervaring is een pluspunt.
-
Gedreven, ondernemend en klantgericht; je weet deuren te openen en relaties op lange termijn uit te bouwen.
-
Uitstekende luistervaardigheden, sterke communicatieve skills, creatief, dynamisch en resultaatgericht.
-
Bereid om te reizen binnen je regio; woonplaats bij voorkeur binnen Leuven-Aarschot-Diest-Herk-St.-Truiden-Tienen.
-
Initiatiefnemend en open voor nieuwe verkoopaanpakken.
Aanbod
-
Afwisselende functie met veel autonomie en verantwoordelijkheid.
-
Uitgebreid opleidings- en onboardingtraject bij start.
-
Ruimte om initiatief te nemen en mee te bouwen aan de B2B-strategie van de regio.
-
Collegiaal team waar kennisdeling en samenwerking centraal staan.
-
Aantrekkelijk loonpakket met extra-legale voordelen.
-
Flexibele uurregeling en mogelijkheid tot thuiswerk voor een gezonde werk-privébalans.
-
Extra’s: bedrijfsrestaurant, strijkdienst, zomerkinderopvang, opleidingsmogelijkheden en meer.
Solliciteer nu en versterk het commerciële team als Account Manager in de regio Hageland & Haspengouw!